A horror műfaj kapcsán alapvetően kétféle ember akad. Vannak, akik kerülik, és nem kívánnak felesleges stresszt amúgy is nehéz mindennapjaikba. Mások rajonganak a műfajért, és szívesen rettegnek egy-egy jól eltalált történet előtt.
De mi számít egyáltalán jó horrornak? Melyek a legjobb horror filmek? Valóban a belek, a mészárlás és a vértócsák száma az, ami meghatározza egy-egy alkotás színvonalát? Az igazi horror-rajongók már nem a Rémálom az Elm-utcában filmeket részesítik előnyben, sokkal inkább azokat keresik, amelyektől valahogy megfagy a vér az erekben. Ha félsz kimenni egyedül a mosdóba éjszaka, és azon kattogsz, vajon melyik sarokból figyel valaki, akkor valószínűleg megtaláltad az új kedvenced.
Rettegés az Örökség előtt
Örökség. A 2018-as amerikai horror főszerepében Toni Collette elképesztően hozza az anyját elvesztett szülőt, akinek életében valódi rémálom kezdődik azzal, ahogy felfedi a felmenőivel kapcsolatos titkokat. A halálozással kapcsolatos érzések, az egészen hétköznapinak tűnő feladatok és események csontig hatoló, váratlan eseményekkel és fordulatokkal társulnak. A film valószínűleg okoz álmatlan éjszakákat, és a két órás játékidő alatt garantáltan odaszegez a kanapéra.
Főszerepben a posztapokaliptikus filmek
Madarak a dobozban. Szintén 2018-as az a horror-dráma, ami a könyvlistákon is nagyot ment. A posztapokaliptikus thriller ugyan nem kifejezetten a horror kategória, de a Sandra Bullock főszereplésével készült film egyetlen percre sem ereszt el. A biztonság iránti vágy, a folyamatos menekülés és a félelmetes ellenfelek beeszik magukat a néző gyomrába, és folyamatos feszültség alatt tartanak.
Más kategória, de hasonlóképp a posztapokaliptikus világ rajongóit célozza a 28 nappal később és a 27 héttel később. Itt már vérengzésből is kaphatunk, de mégsem a Texasi láncfűrészes filmekhez hasonló stílusban.
The Haunting of Hill House
A Hill House szelleme Shirley Jackson könyve alapján készült, és korábban Az átok című filmben már találkozhattunk a történettel. A Netflix sorozata azonban messze felülmúlja az egykori moziklasszist. A Mike Flanagan rendezte sorozat megmutatja, hogyan lehet a horror szép, miként hozható ki egy kísértetházas sztoriból a legtöbb.